מהי תזונה טבעית ולמה היא כל כך חשובה לכלב

מהי תזונה טבעית ולמה היא כל כך חשובה לכלב?

תזונה טבעית כשמה כן היא, תזונה המורכבת ממרכיבים טבעיים בלבד, ללא חומרי שימור טעם וריח, המותאמת למערכת העיכול של הכלב בצורה הטבעית והטובה ביותר לחיה שהוא.
הידעתם שהחלו לייצר מזון תעשייתי לכלבים רק בשנות ה30 של המאה הקודמת ואילו מזון יבש החלו לייצר רק בשנות ה50? 

אז מה אכלו החברים הכי טובים שלנו עד שנות ה50? הם אכלו שאריות משולחן המשפחה, שאריות טרף טרי, צדו מזיקים כמו עכברים וחולדות בחווה וברחבי הבית. כלבים אכלו בשר! 

נכון שהכי קל ונוח לנו לפתוח את שק האוכל היבש, למלא כוס מידה ולשפוך לקערת הכלב שלנו פעמיים ביום, אבל האם זה מה שהכלב שלנו באמת צריך?  האם אנחנו יודעים איזה חומרים בדיוק נכנסים לתוך האוכל שאמור להזין ולחזק אותו? אנחנו לא יודעים. אנחנו גם לא יכולים לדעת מהי איכות החומרים שמרכיבים את האוכל היבש – אם זה קמח בשר, שאריות בשר מהתעשייה, או בשר טרי. האם הוויטמינים והמינרלים מגיעים ממעבדה או מחומרי גלם מצוינים. האם הדגים מגיעים מבריכות גידול או ישירות מהים. מחקרים מצאו קשר ישיר בין מחלות מסוימות לתזונה תעשייתית ומזון יבש.

בדיוק כמונו בני האדם, הכלבים שלנו זקוקים לתזונה עשירה מזינה ומאוזנת על מנת להאריך חיים ולחיות אותם בצורה בריאה. זאת בנוסף לפעילות גופנית, העשרת המוח וקשר אוהב איתנו, הבעלים שלהם. חוקרים בלגיים שחקרו במשך 5 שנים יותר מ500 כלבים מצאו שאחד מהמרכיבים הכי משפיעים לאריכות חיי הכלבים הייתה תזונה טבעית! הם מצאו שכלבים שניזונו מתזונה טבעית האריכו בממוצע את חייהם ב32 חודשים (כמעט 3 שנים!) יותר מאשר כלבים שאכלו אוכל מתועש!

תזונה טבעית אפשר להכין לבד ואפשר גם לקנות, חשוב לשמור על גיוון מרכיבים וחלבונים. כאשר מכינים לבד לא תמיד ניתן לדעת שאכן כל הצרכים של הכלב מסופקים. גם אם ניתן לכלב שלנו את המוצרים הכי איכותיים וטריים אין זה אומר שהתזונה תהיה מלאה ומאוזנת. לכן מומלץ לרכוש מזון טבעי שבמתכונים שלו נבנו על ידי וטרינרים המומחים בתזונה, עובר בדיקות תכופות, עומד בתקנות מבדקי מזון בינלאומיים ובעל אישורי ייצור של משרד החקלאות. 

שתפו את הפוסט:

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter

פוסטים קשורים

כורכום? כורכומין!

רבים מתייחסים לכורכום כתבלין אבל האם ידעתם שהוא משמש גם כצמח מרפא? הכורכומין הוא החומר הפעיל שנמצא בשורש הכורכום ולאחרונה הוא נחקר רבות בהקשרים בריאותיים

תזונה טבעית לחתולים – טאורין

טאורין היא חומצת אמינו החיונית לתפקוד בעלי חיים רבים – כולל כלבים חתולים ובני אדם. לטאורין יש תפקודים רבים וביניהם השפעה ישירה על מוליכות מערכת

לפתוח צ'אט
שלום!
הגעת לנטורל פט נוטרישן ♥

איך אפשר לעזור לך?